I. Wzorce kreacyjne 1. Singleton 2. Budowniczy 3. Prototyp 4. Fabryka 5. Fabryka abstrakcyjna II. Wzorce strukturalne 1. Adapter 2. Most 3. Kompozyt 4. Dekorator 5. Fasada 6. Pyłek 7. Pełnomocnik III. Wzorce czynnościowe 1. Łańcuch zobowiązań 2. Polecenie 3. Interpreter 4. Iterator 5. Mediator 6. Pamiątka 7. Obserwator 8. Stan 9. Strategia 10. Metoda szablonowa 11. Odwiedzający |
Polecenie (komenda, ang. Command) - wzorzec projektowy (design pattern) - java1. Cel:Wzorzec Polecenie (komenda, ang. Command) umożliwia hermetyzację każdego żądania jako obiektu. Każde żądanie wywołania jest teraz zorientowane obiektowo. Nadawca (sender) jest oddzielony od procesora. 2. Problem: Chcemy stworzyć obsługę żądania per polecenie lub żądanie. Klasa ma mówić "co" ma być robione. Chcemy użyć hermetyzacji dla każdego polacenia (dla każdej akcji). 3. Rozwiązanie: Używamy klasy ConcrateCommand (polecenia) implementującej interface Command (polecenie) które wykonuje metodę wykonawcy (Receiver-a). Każde wywołanie jest per żądanie. 4. Diagram klas wzorca Polecenie (komenda, ang. Command): 5. Implementacja: Klasa testująca: implementacja wzorca polecenia: 6. Zastosowanie w kodzie java: - java.lang.Runnable interface. - Swing Action (javax.swing.Action) - używają wzorca polecenie. |
---|